Laatste Vespa Nieuws (Bulletin Februari 2019)

februari 25, 2019 Uit Door Marnix

Speciale 70 jaar Vespa modellen: Settantessimo

Het was 1946 toen de eerste Vespa, de legendarische 98 cc, rolde uit de Pontedera fabriek in Italië. Voor het 70-jarig bestaan ​​van de Piaggio Group is dit een eerbetoon aan de meest geliefde scooter ooit, de Vespa.

Piaggio introduceert ter gelegenheid van het 70-jarig bestaan drie 70Years modellen: de snelle en behendige Vespa Primavera, het GTS vlaggenschip en de historische PX. Zij worden uitgevoerd in een speciale serie die zich onderscheidt door een exclusieve kleurstelling op basis van de nieuwe kleur: Azzurro 70.

Deze zeer speciale editie wordt gekenmerkt door een nieuwe donker bruin zadel, afgewerkt met contrasterende beige biezen. Het Vespa Settantesimo logo is op de binnenkap elegant geplaatst ter de hoogte van de passagiersstoel. De kleurstelling van de Vespa Settantesimo modellen wordt ook gekenmerkt door een speciale afbeelding op de zijkant van de stroomlijnkappen en een typeplaatje op de deur van de voorste dashboardkastje. De velgen zijn beschilderd met een speciale niet-standaard kleur.

De Vespa PX krijgt een speciale plaats (met de klassieke 125cc en 150cc cilinderinhoud) in deze viering. Deze tijdloze legende is, mede dankzij de klassieke handmatige vier-versnellingsbak, een legendarisch en onmiskenbaar model in de hedendaagse modellenlijn. Met haar 70ste verjaardag kan Vespa zeker niet voorbijgaan aan de Primavera, het jongste en brutaalste model uit het assortiment. Piaggio introduceert met dit 70Years model ABS in de 125 en 150cc versie van de Primavera. In Nederland verschijn ook de 50cc versie in deze speciale kleur, en dus ook in de 25km versie.Het sportiefste en krachtigste model uit de range, de Vespa GTS 300 krijgt ook deze feestelijke look.

Als toetje verschijnt de nieuwe topbox standaard op de Vespa Settantesimo. Het is gemaakt van hetzelfde materiaal en in de kleur van het zadel. Deze tas kan worden gemonteerd op de neerklapbare bagagedrager aan de achterzijde, hierdoor wordt het een toonbeeld van Italiaanse elegantie en design.

De prijzen voor deze speciale Vespa’s worden in 2016 bekend gemaakt. Rond 23 april, de verjaardag van Vespa, zullen de modellen op de markt worden gebracht.

De Piaggio group presented de Piaggio WI-Bike.

De Piaggio Group heeft het Electric Bike Project opgezet om vrijheid in mobiliteit te realiseren met respect voor het milieu.

De Vespa-ingenieurs hebben in 1975 al een eerste elektrisch vervoermiddel ontwikkeld en enkele jaren terug verscheen de eerste schets van een hybride scooter op hun tekentafels. Met het Electric Bike Project van de Piaggio Group is nu een geavanceerde E-Bike ontstaan. Deze e-fiets gaat veel verder dan een gewone fiets met elektrische aandrijfassistentie. Het hart van de Electric Bike wordt gevormd door een 250W-350W elektromotor, door de Piaggio Group geheel in eigen beheer ontworpen, ontwikkeld en geconstrueerd.

Een GPS/GSM module bevindt zich in de lithium-ion batterij en functioneert zowel als anti-diefstalsysteem als data-transmissie-unit. De aandrijving vindt plaats via een riem en een continu variabele automatische transmissie. Afhankelijk van het gebruik bedraagt de actieradius van de E-Bike 60 tot 120 kilometer.

Dankzij de PMP (Piaggio Multimedia Platform) technologie kan de smartphone worden verbonden met de Electric Bike. Met PMP kunnen constant nieuwe functies aan het systeem worden toegevoegd naast de bestaande functionaliteiten als het personaliseren van de instellingen voor de krachtbron en het navigatiesysteem. De Smart Navigator berekent de route op basis van beschikbaar kaartmateriaal voor fietsers en de elektrische actieradius.

PAS OP! Met uw Vespa of scooter parkeren in Utrecht

Gevaarlijk geparkeerde scooters en brommers kunnen net als fietsen worden weggehaald. De gemeente Utrecht heeft hiervoor een contract gesloten met een bergingsbedrijf.

De gemeente Utrecht kan nu al optreden tegen gevaarlijk geparkeerde scooters, brommers en snorfietsen, maar toezichthouders laten die tot nu toe met rust. Fietsen worden wel op grote schaal ‘weggeknipt’. De ambtenaren mogen de brommers niet weghalen, omdat die volgens de Arbowet te zwaar zijn om te worden opgetild of weggevoerd. Utrecht lost dit probleem nu op door een bergingsbedrijf in te schakelen dat het zware werk overneemt, schrijven burgemeester en wethouders aan de raadscommissie.

Definitie ‘gevaarlijk geparkeerd’

Onder de kwalificatie ‘gevaarlijk geparkeerd’ verstaat de gemeente scooters die voor (nood)uitgangen staan of het voetpad versperren, bijvoorbeeld voor mensen met een handicap. Scooters en bromfietsen mogen niet gestald worden in alle fietsenstallingen in het centrum. Daarom worden er veel buiten neergezet, zoals op de stoep van het Vredenburg. Er zijn gedoogplekken, bijvoorbeeld aan de achterkant van modewinkel Zara waar in het weekend een lange rij scooters staat geparkeerd. Deze worden niet als hinderlijk ervaren.

Kosten

De gedupeerde bromfietser moet 109,99 euro betalen om zijn weggesleepte bezit weer terug te krijgen, zo meldt de gemeente, plus 10 euro stallingsgeld per dag. Bij fietsers is dat dit jaar 13,41 euro, maar dan moet de weggehaalde tweewieler wel binnen een maand worden opgehaald in het depot aan de Kanaalweg. Na een maand is het tarief 19,81 euro.

Piaggio Benelux maakt rijden van motorscooter nog aantrekkelijker

Breda, 24 april 2015 – Het rijden van een motorscooter wint in Nederland voortdurend aan populariteit. Dat succes is in belangrijke mate te danken aan het gebruiksgemak, vooral in het woon-werkverkeer. Maar ook de prijs is een doorslaggevende factor. Piaggio Benelux geeft die positieve ontwikkeling nu een extra boost door de Vespa GTS 250 motorscooter aan te bieden voor de vlijmscherpe prijs van slechts € 4.495,-, inclusief BTW/BPM.


“Piaggio heeft een reputatie hoog te houden op het gebied van motorscooters,” zegt Alex van den Hoff, Country Manager van Piaggio Benelux. “Wij, en onze dealers, hebben veel ervaring, en succes, met motorscooters want de Piaggio MP3 motorscooter voert al jaren de verkoopranglijsten aan, op de voet gevolgd door de Vespa GTS. Met de uitbreiding van ons leveringsprogramma met de GTS 250 is onze propositie van motorscooters nog veelzijdiger en sterker geworden.”

Modelgamma en prijzen
De Vespa-serie van motorscooters bestaat in Nederland nu uit de volgende modellen:
• Vespa GTS 250: € 4.495
• Vespa GTS 125 Super: € 5.340
• Vespa GTS 125 Super ABS: € 5.445
• Vespa GTS 125 Super Sport ABS: € 5.545
• Vespa GTS 300 ABS: € 5.895
• Vespa GTS 300 Super: € 5.895
• Vespa GTS 300 Super / ABS: € 6.295
• Vespa GTS 300 Touring ABS: € 6.395
• Vespa GTS 300 Super Sport ABS: € 6.395

De Vespa GTS 250 is als actiemodel (zolang de voorraad strekt) met onmiddellijke ingang verkrijgbaar, in de kleuren Nero Vulcano / Blu midnight en Grigio Dolomiti. De nieuwste Vespa motorscooter is leverbaar via de Piaggio Premium Motorscooterdealer; de dealerlijst is te raadplegen via www.piaggio.nl en www.vespa.nl.

De Piaggio Premium Motorscooterdealer is de exclusief dealer voor de Piaggio MP3 modellen en tevens de motorscooters van Vespa, Gilera en Aprilia.