Vespa Primavera Touring 4-takt euro 2 / euro 4

Vespa Primavera Touring 4-takt euro 2 / euro 4

Ga je een tour maken? Dan heb je vast al een Vespa Primavera Touring scooter staan. Als dit niet het geval is, lees dan snel verder voor meer informatie over dit bijzondere model. Ook leggen we uit waarom Euro 4 zo belangrijk is wanneer je een nieuwe scooter gaat kopen.

Ken jij de Vespa Primavera Touring 4-takt al?

De opvolger van de populaire LX en LXV is alweer een tijdje leverbaar, toch blijft Vespa vernieuwingen doorvoeren. Met name de speciale edities zijn in trek, omdat ze een aantal extra features bieden voor een scherpe prijs. Zo heeft de Vespa Primavera Touring 4-takt Euro 4 uitvoering een bagagedrager voor zowel achter als voor. Dat is praktisch als je op pad gaat, daarnaast ziet al dat chroom er gewoon erg strak uit. Ook het lage windscherm is interessant, het houdt de wind van je lichaam en draagt bij aan die bijzondere look. Wat betreft kleur is er de keuze uit Groen, Creta Senese (Bruin) en Rosso Metallic (Rood). Alledrie mooie kleuren die uitstekend passen bij dit model.

 

Hoe zit het met Euro 2 en Euro 4?

Niet iedereen weet precies hoe het zit met Euro 2 en Euro 4. Dat is begrijpelijk, want voor auto’s gelden weer andere regels als voor motoren en scooters. Ook is er verwarring ontstaan met 2-takt en 4-takt. Want sommige gemeenten hebben een lokale wet, of werken eraan, waarbij brommers met 2-takt motor verbannen worden uit het centrum. Daarbij gaat het om motoren die teveel uitstoot produceren. Met een moderne Vespa Primavera Touring 4-takt Euro 4 heb je hier geen last van. Dit huidige model voldoet aan alle eisen, en mag overal rijden waar scooters toegestaan zijn. Er zijn geen Vespa Primavera Touring 4-takt scooters met Euro 2, dus je zit altijd goed.

 

Primavera’s met 2-takt motorblok zijn niet meer leverbaar, omdat deze motoren meer verbruiken en daarmee ook extra belastend zijn voor het milieu. Met de huidige injectie motoren zul je daar niet snel hinder van ondervinden, de tijd dat een 4-takt motor wat betreft prestaties ver onder een 2-takt motorblok lag is allang voorbij. Daar hebben de ingenieurs van Vespa wel voor gezorgd. Als je nog op een oude brommer rijdt die niet voldoet aan de huidige normering, dan mag je daar op de meeste plaatsen nog gewoon mee rijden. Toch is het verstandig om eens rond te kijken naar een nieuwe scooter. De Vespa Primavera Touring 4-takt met Euro 4 mag dan zeker niet ontbreken op jouw verlanglijstje.